MythTV.dk

Dansk MythTV forum og hjemsted for den danske oversættelse af MythTV

You are not logged in.

#1 04-10-2011 16:13:15

BentB
Member
Registered: 04-08-2010

Kommentarer til teksterne i MythArchive

Jeg skulle jo begynde et sted, så det blev - ikke helt tilfældigt - MythArchive, jvfr. et par af de tråde, jeg har startet.

Først vil jeg gerne sige, at for mig er de danske tekster i MythTV noget af det bedste, jeg hidtil har set inden for oversættelser af Linux-programmer. Der er ikke meget at komme efter, så det bliver kun til nogle skønhedsfejl.

Jeg skylder vist også at nævne, at begge mine forældre var dansklærere, så jeg har gået i en hård skole, rent sprogligt. wink

Den version af MythTV, jeg skriver disse kommentarer ud fra, er V0.24.1-85-ge16613a med Archlight-skindet.

Mythwelcome Forside: OK Menu: OK. Opsætning: OK

FE-forside Burde 'Administrer optagelse' ikke være 'Administrer optagelser? Det vil være i tråd med linien lidt længere nede på siden 'Optiske medier. Eller er der skelnet mellem handlingen 'en optagelse' og så resultatet 'en optagelse'?:)

MythArchive

Opsætning OK

Brug: Arkiver Filer - Opret en DVD:
             Vælg destination: OK
--->        Vælg arkiv emner  -> Vælg arkivemner (ét ord)
             Log-viser: OK - Selve loggen er på engelsk, men det er der vel ikke noget at gøre ved?
Brug: Arkiver Filer - Opret et arkiv.
             DVD menu-tema: Alle temabeskrivelser er på engelsk, men ellers er det OK.

Brug: Importer arkiv: OK

Brug: Arkivværktøjer: OK

Som sagt, der er rigtigt i småtingsafdelingen, men da jeg nu har lavet noterne, vil jeg gerne af med dem.

Bent

Last edited by BentB (04-10-2011 16:30:23)

#2 04-10-2011 19:45:22

Kenni
Administrator
From: trunk/mythtv/i18n
Registered: 17-02-2010
Website

Re: Kommentarer til teksterne i MythArchive

BentB wrote:

FE-forside Burde 'Administrer optagelse' ikke være 'Administrer optagelser? Det vil være i tråd med linien lidt længere nede på siden 'Optiske medier. Eller er der skelnet mellem handlingen 'en optagelse' og så resultatet 'en optagelse'?:)

Præcis, der henvises til handlingen (at optage).
'Administrer optagelser' (som det hed i tidligere versioner af MythTV), mener jeg ville være korrekt, såfremt at punktet dækkede over administration af ens optagelser/optagede udsendelser (slet dem, omdøb dem, flyt dem rundt, etc). Punktet dækker dog over administration af hvordan man vil optage udsendelser, ikke selve udsendelserne. Omvendt dækker punktet 'Optiske medier' over selve medierne.

Brug: Arkiver Filer - Opret en DVD:
             Log-viser: OK - Selve loggen er på engelsk, men det er der vel ikke noget at gøre ved?
Brug: Arkiver Filer - Opret et arkiv.
             DVD menu-tema: Alle temabeskrivelser er på engelsk, men ellers er det OK.

Brug: Importer arkiv: OK

Brug: Arkivværktøjer: OK

Tak for input smile Hermed rettet i 0.24-fixes + master:
https://github.com/MythTV/mythtv/commit/c8c15820b
https://github.com/MythTV/mythtv/commit/07decef11

...jeg rettede også et par andre oversættelser, som jeg faldt over, da jeg alligevel havde fat i mytharchive.

Som sagt, der er rigtigt i småtingsafdelingen, men da jeg nu har lavet noterne, vil jeg gerne af med dem.

Keep 'em coming... smile

#3 04-10-2011 20:01:04

Kenni
Administrator
From: trunk/mythtv/i18n
Registered: 17-02-2010
Website

Re: Kommentarer til teksterne i MythArchive

Hov, glemte lige at kommentere på dine to andre kommentarer:
- Logs bliver aldrig oversat i MythTV, af hensyn til nemmere fejlfinding (Google søgninger, hjælp fra udviklere, indrapportering af fejlrapporter, etc).
- DVD temaer er ikke oversat: Jeg er opmærksom på det, men har ikke fået kigget på det. Det står også på listen på http://www.mythtv.dk/viewtopic.php?id=22

Board footer