MythTV.dk

Dansk MythTV forum og hjemsted for den danske oversættelse af MythTV

You are not logged in.

#1 24-04-2012 14:40:01

ibu1969
Member
From: Kjellerup
Registered: 08-03-2010

Mythmusic

Hej med jer

Jeg har lavet en test installation med 0.25 og faldt over denne som skal ændres:

<message>
        <location filename="../mythmusic/generalsettings.cpp" line="80"/>
        <source>Audio Device used for playback. &apos;default&apos; will use the device specified in MythTV</source>
        <translation>Lyd-enhed der anvendes til afspilning. &apos;standard&apos; vil bruge enheden opsat i MythTV</translation>
    </message>

til

<message>
        <location filename="../mythmusic/generalsettings.cpp" line="80"/>
        <source>Audio Device used for playback. &apos;default&apos; will use the device specified in MythTV</source>
        <translation>Lyd-enhed der anvendes til afspilning. &apos;default&apos; vil bruge enheden opsat i MythTV</translation>
    </message>

Ellers virker lyden ikke. Men ellers ser det kanont ud :-)

/ib

#2 24-04-2012 20:04:05

Kenni
Administrator
From: trunk/mythtv/i18n
Registered: 17-02-2010
Website

Re: Mythmusic

Hej Ib

Tak for input, det er tilsyneladende en fejl som er introduceret under omskrivning af Mythmusic til MythUI i 0.25. Ordet 'default' bliver ikke længere oversat til andre sprog, som det burde. Jeg prøver at få det fixet når jeg opdaterer oversættelsen af mythmusic - der kommer dog desværre nok til at gå et par uger endnu før at jeg får tid til det.

#3 25-04-2012 12:05:08

ibu1969
Member
From: Kjellerup
Registered: 08-03-2010

Hej Kenni

Det er helt fint. Det er mest for at få det ud at til brugerne at de er nødt til at skrive default i feltet. Jeg brugte noget tid på test for at finde ud af hvordan det skulle skrives inden jeg skiftede sproget og fulgte det engelske.

Er du sikker på at en "funktion" som default bliver oversat?

Ib

#4 25-04-2012 17:55:48

Kenni
Administrator
From: trunk/mythtv/i18n
Registered: 17-02-2010
Website

ibu1969 wrote:

Er du sikker på at en "funktion" som default bliver oversat?

Yep, oversættelsen fra MythTV 0.24 af "default"->"standard" ligger allerede i filen du henviser til - den er bare markeret som inaktiv, da oversættelsen ikke længere benyttes i kildekoden.

Board footer