MythTV.dk

Dansk MythTV forum og hjemsted for den danske oversættelse af MythTV

You are not logged in.

#1 28-11-2012 21:26:36

HaghDK
Member
Registered: 07-09-2012

WOL

Ved ikke lige om det her det rigtige forum, men jeg prøver!

Er der nogen der har WOL på deres MythTV box? Jeg synes jeg har prøvet alt, men der må være noget jeg gør forkert.
Mit motherboard er et ASUS P8H61-I LX R2.0 og så vidt jeg kan google mig frem til så understøtter det WOL.
Min router er en Netgear CG3000.

ethtool eth0

giver mig bl.a.

Supports Wake-on: pumbg
Wake-on: g

så jeg ved at netkortet supporterer WOL.
Når jeg slukker boxen og f.eks. fra min telefon sender en WOL-kommando, så kommer der ikke så meget som et blink.

Er der noget jeg overser?

#2 01-12-2012 12:43:12

BentB
Member
Registered: 04-08-2010

Re: WOL

Jeg har WOL på min Zotac-box, og det fungerer fint.

Jeg er ikke sikker på, at WOL-datagrammer bliver routet, så jeg gør det, at jeg har WOL-kommandoen liggende på min gateway som et script, og så bruger jeg SSH til at starte dette script:

ssh bent@gateway wakeMaggie

(Maggie er min Zotac-box, den kalder sig selv MAG (for 'Mini all-in-one Giant' smile))

#3 03-12-2012 10:41:30

dumb
Member
Registered: 15-03-2010

har du husket at eksekvere

sudo ethtool -s eth0 wol g

før du lukker ned for din computer?

Som en test kan du prøve at gøre det fra en prompt og så lukke computeren ned. Det skal dog gøres ved hver boot, så du skal have det smidt ind i et script, som så køres ved hver boot eller shutdown.

Last edited by dumb (03-12-2012 10:42:24)

#4 04-12-2012 09:35:53

HaghDK
Member
Registered: 07-09-2012

dumb wrote:

har du husket at eksekvere

sudo ethtool -s eth0 wol g

før du lukker ned for din computer?

Som en test kan du prøve at gøre det fra en prompt og så lukke computeren ned. Det skal dog gøres ved hver boot, så du skal have det smidt ind i et script, som så køres ved hver boot eller shutdown.

Jeg prøvede denne i går, desværre uden held. Der er ganske enkelt ingen kontakt.

Skal måske som post scriptum nævne at jeg forsøger at sende packets med WOL app'en til android.
Der har jeg en opsætning der ser sådan ud:

MAC: xx:xx:xx:xx:xx:xx
IP: 192.168.0.11 (boxens IP)
Port: 9

Det virker naturligt nok, når jeg blot laver

sudo suspend

Mit onboard netkort står med PXE i dens network boot config

#5 04-12-2012 10:34:01

dumb
Member
Registered: 15-03-2010

Det kan godt se ud til at der er nogen problemer med WOL på den NIC der sidder på dit bundkort: https://alderaan.archlinux.org/viewtopi … id=1031304

Jeg har selv et andet bundkort, med en anden type NIC hvor jeg heller ikke kan få det til at virke, når jeg lukker helt ned for maskinen (det virkede faktisk på en tidligere version af kernen), så nu suspender jeg bare.

Board footer