MythTV.dk

Dansk MythTV forum og hjemsted for den danske oversættelse af MythTV

You are not logged in.

#1 03-03-2016 22:50:19

thoseni
Member
Registered: 02-04-2010

Optage fra DR.dk TV?

Min MythTv opsætning har næsten alle dage været: en stand-alone backend og så forskellige frontends på andre maskiner/apparater, hvor det aldrig har været mythtv-frontends der blev brugt til at se optagelser på TV.
De seneste år har jeg set mythtvoptagelser på mit TV via Kodi/XMBC og tilhørende MythTVPVR plugin kørende på en RPi.

Det kører helt fint, og i takt med at DR har lavet DR.dk TV (DR Nu og hvad det ellers har heddet) må jeg indse at det i mindre og mindre grad sker at jeg faktisk bruger MythTv til egentlige optagelser.
Nu ser jeg dem via Kodis "DR.dk TV addon" (Tommy Winthers).

Problemet er så blot når man ikke når at få set udsendelserne i tide og ikke har fået dem optaget i Myth, så skal man rode med AdobeHDS PHP download scripts osv.
Det foregår ved hjælp af en plugin til Firefox som kan finde url'en til det konkrete program og så kan man smide det i hovedet på nænvte ADobeHDS PHP script og få hentet udsendelsen.

Det sidste kører faktisk rigtig fint, men spørgsmålet rejser sig om det mon kunne være muligt at få MythTv til at optage fra DR.dk TV?

Jeg har et par ideer, fx at pille i Kodi DR.tv addon'en så den via MythTVPVR'en planlagde optagelsen, som altså skulle foregå i Mythtv vha af nævnte PHP-script...
men æh kan man på nogen måde tro at man kan få det sidste til at virke i MythTv regi, altså at man på en eller anden måde får oprettet en "recorder/tuner" der rent faktisk blot kalder et script for at få fat på en fil??

Måske jeg skal tage den over på mythtv developer mail-listen...men er der nogen her der har forsalg eller tanker så sig endelig frem
:-)

T

#2 30-03-2016 07:19:27

dumb
Member
Registered: 15-03-2010

Re: Optage fra DR.dk TV?

jeg vil umiddelbart tro at nemmeste løsning er at fortsætte med at hente optagelsen via dit script og så lave et nyt script til at importere det som en optagelse i MythTV. Det kræver jo bare at man opretter de rigtige data i databasen (kig f.eks. på recorded tabellen). Jeg skal selv have rodet lidt med det, da jeg desværre missede en optagelse af et afsnit af The Walking Dead. Så jeg har hentet den via dr.dk og nu skal jeg så have lagt den ind som en optagelse, sammen med de andre afsnit.

/Thomas

Board footer