MythTV.dk

Dansk MythTV forum og hjemsted for den danske oversættelse af MythTV

You are not logged in.

#1 20-08-2016 19:13:38

Louis
Member
Registered: 19-07-2010
Website

ARM og mythtv?

Hej,

Jeg overvejer at udskifte mit mediecenter (frontend), da min Asrock HT330 larmer lidt for meget til min smag, hvilket især er irriterende, når står tændt uden at afspille noget.

Mit umiddelbare valg ville være en fanless NUC. Disse starter dog ved ca. 1000 kr. som barebone.

Jeg har kigget lidt rundt og fundet denne ARM-dims, der for nylig har fået support direkte i Linux-kernen: http://www.hardkernel.com/main/products/prdt_info.php

Mit spørgsmål er så, om MythTV er ordenligt understøttet på ARM, eller om det ville være lettest at vælge x86_64?

Odriod C2 er lille, billig, bruger lidt strøm og er støjsvag og så slipper jeg for Intels Management Engine, men spørgsmålet er om den er lige så godt understøttet med Linux og MythTV?

#2 24-08-2016 16:31:53

BentB
Member
Registered: 04-08-2010

Re: ARM og mythtv?

MythTV kører på RaspberryPi, som er  ARM-baseret, så hvorfor skulle den ikke også køre på din Ordroid?

Bent

#3 25-08-2016 14:38:56

Kenni
Administrator
From: trunk/mythtv/i18n
Registered: 17-02-2010
Website

Re: ARM og mythtv?

Udfordringen bliver HW-acceleration af videoafspilning. Med introduktion af support for Raspberry Pi, har MythTV fået support for decoding vha. OpenMAX, hvilket er årsagen til, at Raspberry Pi kan afspille fuld HD video flydende.

Så for at gøre dig forhåbninger om at kunne bruge en ARM-enhed til MythTV, så skal den supportere et af de gængse video API'er (VDPAU, OpenMAX, VA-API, etc.).

OpenMAX support i MythTV er dog så nyt, at det hovedsageligt kun er blevet testet med Raspberry Pi 2/3. Hvis du køber en anden ARM-baseret enhed med OpenMAX support, så risikerer du at ramme ind i fejl i MythTV, som Raspbery Pi brugerne ikke er rendt ind i.

Jf. MythTV's wiki ser den ARM-enhed du har fundet ikke ud til at have support for noget video API:
https://www.mythtv.org/wiki/ARM_Systems

Jeg ville nok holde mig til en Raspberry Pi 3, hvis du vil forsøge dig med MythTV + ARM.

Last edited by Kenni (25-08-2016 14:40:34)

Board footer