MythTV.dk

Dansk MythTV forum og hjemsted for den danske oversættelse af MythTV

You are not logged in.

#1 07-03-2010 15:00:09

Kenni
Administrator
From: trunk/mythtv/i18n
Registered: 17-02-2010
Website

MythZoneMinder - Er der overhovedet nogen som bruger det?

Hej

MythZoneMinder er nu det eneste plugin i MythTV som ikke er oversat til dansk. Det er med vilje blevet nedprioriteret, da vi har indtryk af, at det stort set ikke benyttes. Herudover er der flere af MythTVs udviklere, som helst så at MythZoneMinder blev fjernet fra MythTV.

Er der nogen her som bruger MythZoneMinder?

Mvh.
Kenni

#2 08-03-2010 11:31:31

peque
Member
From: Møn
Registered: 08-03-2010
Website

Re: MythZoneMinder - Er der overhovedet nogen som bruger det?

Ja jeg bruger det !

I mit setup!
Så vil da absoluit også gerne hjælpe med oversættelse mm - og har lavet mange guides til mediecenter.lifal.dk som reelt også er baseret på MythTV!

/\/o place like 127.0.0.1

ArchLinux Rules

#3 08-03-2010 12:20:21

Kenni
Administrator
Website

Ok, så må vi jo også se at få MythZoneMinder fixet smile

Du skal være meget velkommen til at påbegynde oversættelsen, jeg/os fra mythtv.dk kommer til at fokusere på at få udbredt kendskabet til mythtv.dk den kommende tid, så vi har ikke så meget tid til at kigge på Mythzoneminder. Lige ud fra hukommelsen, så tror jeg at Mythzoneminder har omkring 200 oversættelser, så det burde kunne klares på en eftermiddag (+/-).

Jeg regner med at skrive en dansk oversættelsesguide samt give den engelske translation guide på mythtv.org's wiki en ordentlig tur, så snart at jeg får tid.

Mythzoneminder skulle dog være ret ligetil, du burde bare kunne følge http://www.mythtv.org/wiki/Translation med undtagelse af:
- Mythzoneminder har pt. ikke nogen dansk oversættelse. Du skal tilføje mythzoneminder_da.qm til i18.pro - når du så efterfølgende kører lupdate, vil den danske sprogfil blive oprettet.
- I stedet for at submitte patchen direkte til mythtv.org, så post den her i forummet - så kan vi lige løbe den igennem og sikre at oversættelsen er nogenlunde konsistent med oversættelsen de andre plugins.

Mvh.
Kenni

#4 08-03-2010 22:42:52

Kenni
Administrator
Website

Kenni wrote:

- Mythzoneminder har pt. ikke nogen dansk oversættelse. Du skal tilføje mythzoneminder_da.qm til i18.pro - når du så efterfølgende kører lupdate, vil den danske sprogfil blive oprettet.

UPDATE: I forbindelse med inkludering af vores enorme oversættelses-patch i MythTVs SVN, skulle der laves en opfølgende patch som rettede et par småting - jeg tog lige og rettede ovenstående samtidig (samt translate.pro, som jeg glemte at nævne), så hvis du laver en SVN checkout af trunk nu, så ligger der en mythzoneminder_da.ts som er klar til oversættelse smile

Mvh.
Kenni

#5 10-03-2010 12:39:14

Koch
Moderator
Website

MythZoneMinder er nu komplet oversat og er med når 0.23 bliver udgivet. Sig til hvis du vil have en qm fil med oversættelsen til at teste med det samme.

mvh Koch

Board footer